בתקופה שבה אין כמעט עסק בישראל שאין לו אתר אינטרנט משלו, חשוב לדעת את כללי המשחק כדי להצליח לבלוט בשטח. בין כל המתחרים באותו התחום, בעל עסק צריך להבין או לשכור מומחים שיבינו, כיצד לייצר דומיננטיות אפילו אם הזירה היא מאתגרת במיוחד. SEO קידום אתרים אורגני הוא הדרך האפקטיבית ביותר להעלות אתר בסולם התוצאות של גוגל, כאשר המטרה הנחשקת מכולן היא להופיע בעמוד הראשון בתוצאה גבוהה. קידום אורגני לאתרים מבוסס על גולשים אמיתיים ועל הביטויים השכיחים שהם מקישים בחלון החיפוש, לכן מחקר מקדים ובדיקות מתאימות הם המפתחות להצלחה של תהליך קידום מהסוג הזה.
אילו סוגי קידום בגוגל קיימים ומי היעיל מבניהם?
קיימות שתי שיטות עיקריות של קידום אתרים בגוגל: הקידום האורגני והקידום הממומן. מקדמי אתרים מקצועיים, מתאימים את דרך הקידום אל העסק ואל הצרכים שלו, כאשר בהרבה מאוד מקרים משלבים את שתי הדרכים גם יחד ליעילות מקסימלית ושיווק אפקטיבי במיוחד. הקידום הממומן מתאים מאוד לעסקים בתחילת הדרך שלהם, הזקוקים למקסימום של חשיפה ולהשגת קהלים חדשים. הקידום האורגני מתאים גם למתחילים וגם לוותיקים, מכיוון שהיכרות עם השיטה הזו מובילה להצלחה ארוכת טווח שמשתמרת היטב, בתוך תוצאות החיפוש של גוגל. SEO קידום אתרים היא הדרך המובילה ביותר בימינו, המיועדת בכדי לייצר נוכחות דיגיטלית משמעותית עבור עסקים.
איך עובד SEO קידום אתרים?
הרעיון הוא לבצע מחקר באשר לביטויים השכיחים ביותר שאנשים מקישים, כאשר הם מחפשים עסקים מסוימים, למשל המילה "אופניים" כאשר מחפשים חנות לממכר אופניים וכן הלאה. SEO קידום אתרים מטרתו להשתמש בביטויים הללו ולשלבם בכל טקסט באתר, באופן מתון והגיוני, כך שכאשר אנשים יקישו את המילים הללו – הם יגיעו אל האתר בסופו של דבר. ככל שהאתר יהיה במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך יהיה קל יותר לאנשים למצוא אותו.
האם כדאי לוותר לגמרי על הקידום הממומן?
לעסק מתחיל שעדיין "צובר תאוצה", מוטב להתחיל במקביל הן בקמפיין ממומן והן בקידום אורגני. הקידום הממומן עשוי בהחלט להגדיל משמעותית את קהל הגולשים ומכאן שלפחות בשלב ההתחלתי, לא כדאי לוותר עליו.